Sunday 29 July 2012

Anak Yatim mohon sumbangan untuk sambung belajar di Jordan

Ini gambar Ibu saya

SITI NUR RADHIAH BINTI ALIAS
325 RUMAH KOS RENDAH GELIGA
24000 KEMAMAN
TERENGGANU
Tel: 013-937 5788 (Ibu – Kak Noraisah)
No. Akaun MayBank: 1630 2880 4258

8 JULAI 2012

Kepada:

SESIAPA YANG SUDI

Tuan,
Per: MEMOHON SUMBANGAN DERMA BAGI MELANJUTKAN PELAJARAN KE LUAR NEGARA – JORDAN

Merujuk perkara di atas sukacita dimaklumkan bahawa saya SITI NUR RADHIAH BINTI ALIAS akan melanjutkan pelajaran ke UNIVERSITI MU’TAH, JORDAN. InsyaAllah saya akan berangkat pada 8 September 2012 ini bersamaan 20 Syawal 1433 hijrah.

Oleh kerana keluarga saya bukanlah dari kalangan yang berkemampuan dan saya tidak mendapat mana-mana tajaan setakat ini. Maka saya amatlah mengharapkan jasa baik pihak tuan bagi menghulurkan sedikit sumbangan bagi melancarkan proses pembelanjaran saya di sana dan juga sekiranya ada yang sudi menghulur komputer riba terpakai secara percuma. Ataupun membeli tunai komputer riba untuk saya, InsyaAllah saya akan membayarnya secara beransur-ansur setiap bulan kepada tuan.

Sekian dimaklumkan, semoga mendapat perhatian dan pertimbangan yang sewajarnya dari pihak yang bersimpati. Sumbangan dari tuan, saya dahulukan ucapan jutaan terima kasih.

Yang Memohon,
SITI NUR RADHIAH
NO. K/P: 930909-06-5406
Ehsan Blog suraukgjaya.blogspot.com (pemudahcara IT)

s/k:
Surau Kampung Jaya (SKJ) – mohon kutipan kuliah
PAS Kawasan Kemaman – mohon sumbangan ehsan
Pekerja Perwaja Steel Kemaman – mohon kutipan
Blog DakwahKemaman.blogspot.com (Masjid Al Solihin Permai Jaya) – mohon sebaran

BIODATA:
1.       Anak sulung
2.       Anak Yatim kematian ayah
3.       Lepasan pelajar Darul Quran Rusila
4.       Tinggal bersama Ibu, Bapa Saudara 3 orang anak (17th lelaki, 15th lelaki OKU dan 12th perempuan) Datuk dan Nenek dalam satu rumah
5.       Ibu bekerja kerani di syarikat swasta
6.       Bilangan adik beradik enam orang (18th perempuan metrik di Arau baru masuk 28 Mei 2012, 16th perempuan Sekolah Agama Al Falah Kemaman, 15th lelaki Pondok di Batu Buruk Terengganu, 13th lelaki Maahad Tahfiz Tok Jiring dan 10th lelaki Sekolah Rendah Kampung Tengah Kemaman)  
7.       Datuk dan Nenek tidak bekerja
8.       Bapa Saudara bekerja di syarikat swasta - teknikal

Tolong panjang dan sebarkan kepada mana-mana yang bersimpati dengan saya. Semoga Allah memberkati rezeki tuan. InsyaAllah. JazakaAllah. Terima kasih semua.
30 Julai 2012 Isnin jam 10 pagi - Penyerahan wang kutipan dari SKJ yang diwakili oleh TSU SKJ Encik Rahim kepada Ibu adik Siti Nur sebanyak RM800.00. Alhamdulillah. Terima kasih kepada penyumbang. JazakaAllah. Majlis penyerahan berlangsung di tempat kerja Ibunya. 


No comments:

Post a Comment