Saturday 28 July 2012

Bantahan kekejaman keatas rakyat Rohingya

 26 Julai 2012 selepas solat Jumaat. Himpunan aman yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Kemaman Terengganu berlangsung di Masjid Pasil Minal dengan kerjasama NGO-NGO Islam yang lain.

Himpunan tersebut di ketuai oleh Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Terengganu Ustaz Sheikh Hanafi Abdul Aziz dan pengerusi program demo Ustaz Ramlan. Turut serta YDP Kemaman Tuan Haji Ismail Harun dan Ustaz Nik Nasri Nik Malik yang membaca doa. Ustaz Nik yang membaca doa dalam keadaan sebak dituruti oleh ahli demo yang menitis air mata kerana kesedihan umat Islam yang semakin hari semakin yang ditindas oleh kaum kafir laknatuAllah.

Dalam keadaan cuaca diluar masjid yang panas terik matahari, ahli demo tetap teguh berdiri demi sebangsa agama yang dizalimi untuk menunjukkan kepada masyarakat IT yang kami ini masih mengingati sebangsa agama di Rohingya. Kami menadah tangan memohon kepada Allah untuk memberi pelindungan yang sebaiknya kepada sebangsa agama kami disana. Dan kami serahkan kepada Allah untuk menhukum mereka yang zalim kepada rakyat Rohingya serta dimana sahaja umat sebangsa agama kami yang dizalimi oleh kaum kafir laknatuAllah.

 Admin: Tetapi apabila kita membaca petikan ini yang dilaporkan. Amat berdukacitalah kerana kejatuhan Pas Negeri Terengganu pada 2004 adalah sumbangan kumpulan ini. Hasil titik peluhnya di hantar ke kampung halaman untuk makan anak bini disana. Jika ini betul, satu bala yang sangat dahsyat Allah turunkan kepada mereka. SubahanaAllah. Nauzubillah.

Daripada Blog SKJ

1 comment:

  1. Pemimpin yang jahat serta pengikut yang jahat kedua-duanya akan dilaknat oleh Allah taala. Nauzubillah.

    ReplyDelete