Monday 7 May 2012

ANAK YATIM SAKIT JANTUNG PERLU BANTUAN

Surat daripada IJN.

Surat penjanjian

Surat pengesahan daripada Doktor Hospital Kemaman. 

Adik Abdul Kamal Nuryaqin Bin Zakaria berumur 12 tahun (000604-11-0703)perlukan sumbangan orangramai bagi pembelajaan kos rawatan di IJN. Adik Abdul kamal Nuryaqin adalah anak yatim yang kematian ayah. Ibunya seorang surirumah (Zaharah Binti Yusof 43 tahun) sepenuh masa terpaksa menanggung segala bebanan ini untuk meneruskan kehidupan. Berasal Kampung  Kubang Ikan Kuantan.

Jadual pembedahan yang dijanjikan oleh IJN pada 24.6.2012 dan kosnya RM25 ribu. Setakat ini pihak Kementerian Kesihatan Malaysia telah bersetuju untuk menanggung RM24 ribu. Oleh itu kos untuk pembelian ubatan dan rawatan susulan amat diperlukan.

Adik Abdul Kamal Nuryaqim adalah salah seorang ahli keluarga NGO CAKNA ANAK YATIM KEMAMAN. Walaupun dibawah NGO, tetapi keperluan kewangan agak terbatas tanpa sumbangan orangramai yang prihatin. Oleh itu marilah sama-sama kita membantu bagi meringankan segala bebanan yang ditanggung oleh anak yatim. Semoga pertolongan yang ikhlas daripada kita, Allah lipatkan keberkatan hidup sepanjang masa atas muka bumi ini.

Ingatlah pesanan pada hari pembalasan nanti apabila kita semua bertelanjang bulat, tetapi ada juga yang berpakaian. Maka yang berpakaian itu adalah yang sentiasa menghulurkan bantuan kepada anak yatim. Adakah kita tidak percaya akan berita ini? Atau kita tergolong dikalangan orang yang kedekut?  

Segala sumbangan boleh terus berhubung dengan “NGO CAKNA ANAK YATIM KEMAMAN” iaitu Ustaz Zulkifli Ahmad 019 903 7683. Ataupun boleh terus berhubung dengan Ibunya Zaharah Binti Yusof 013 900 8079. Atau berjumpa muka dengan AJK SKJ (SU SKJ Cikgu Mie 013 922 3024@ TSU Encik Abdul Rahim 019 915 0814)untuk menghulurkan sumbangan. JazakaAllah.

No comments:

Post a Comment