Sunday 8 May 2011

APA YANG BOLEH KITA KATAKAN PADA GAMBAR INI?

 Datang ke masjid pun kena kunci? Apakah semakin teruk masalah jenayah dalam negara kita? Dimanakah undang-undang yang kamu julang dengan menyatakan hebat sehinggakan hudud dan qisas tidak sesuai dalm masyarakat Malaysia?

 Dirakam sekitar tahun 80an di dalam bandar Chukai Kemaman. Adakah anda masih mengingati zaman ini? Zaman pakaian ala orang putih! Dimanakah tuntutan aurat yang pihak pemerintah laksanakan. Pembarisan oleh warga Kemaman. Anda lihatlah sendiri siapakah mereka ini yang anda kenali. Gambar ini menunjukkan kawasan panggung REX yang kini menjadi gelanggang Futsal Dilah.

 Jenayah yang mengerunkan umat Islam. Pembuangan bayi setiap hari berlaku dalam negara kita. Apakah peranan kita dalam hal ini? Inilah akan terjadi apabila manusia bertuhankan nafsu. Hukum hakam Islam dipersendakan dan mereka-mereka ini terus mencari kaedah orang barat untuk selesaikan perkara yang telah Allah ceritakan dalam Al-Quran, tetapi kamu menolaknya kerana tidak sesuai dengan jiwamu.
 Dahulunya Motel Desa, tetapi sekarang Ekport Terminal - ET. Andakah anda masih mengingati kawasan yang cantik ini? 

 Sekiranya kita menjalankan perniagaan biarlah ada adat dan kaedahnya yang sesuai dengan ajaran Nabi. Janganlah sampai orang berkata kepada kita parkara yang tidak elok didengari.

 Kalau kita sudah berumur dan sihat tubuh badan, amal ibadat pun kena sihat juga. Jangan dibiarkan tanpa pengisian yang menguntung dihari akhirat nanti.

 Walaupun jalannya cantik dan sudah ada papan tanda. Tetapi masih ada lagi manusia yang tidak ikut peraturan. Sebab itulah peraturan tambahan dikeluarkan.


 SubahanaAllah

 Rakam orang Arab bila makan.

 Siapakah dia ini? Anak siapakah? Anda ulas sendirilah. SubahanaAllah


Sumber drp : SKJ

No comments:

Post a Comment