Wednesday 18 May 2011

APABILA ANAK PEMINPIN BERGAMBAR SEPERTI INI, APA REAKSI ANDA?























Drp: SKJ


Mungkin ada yang dah kenal, atau mungkin baru nak mengenali bakal pemimpin akan datang kita ni. Apa yang dipaparkan nanti betul-betul tidak disangka, patutnya dia berasa bertanggungjawab untuk menjaga status parent yang sangat disegani. Kalau dah jadi pemimpin nanti, habislah Malaysia ni tak ubah menjadi seperti negara sosial macam Singapura. Hancus lebus!



Kalau dilihat keruntuhan akhlak kat Malaysia ni kan, dah teruk bahkan anak pemimpin tak langsung menggambarkan anak kepada pemimpin negara Isam. Kalau ini yang ditonjol'kan anak pemimpin di Malaysia ni, no wonder Islam di Malaysia selalu diperlekehkan. Dek kerana orang yang tak takut Tuhan, agama menjadi mangsa. Islam dihina. Adilkah? Sebelum orang luar pandang rakyat, dia akan pandang cara hidup, keluarga dan kepimpinan pemimpin itu sendiri.

Bukan nak kata diri ni baik sangat, but apa pun kita nak buat, kita kena sedar siapa kita. Jangan kerana kita, ibu bapa kita yang kena tempias'nya. Biarpun hidup dinegara orang, kita ada budaya kita sendiri. Orang kata biar mati anak, jangan mati adat.
Bro, bapa ramai perempuan daaa?!! rasanya tangan dia ni betul-betul dah tak boleh nak kawal. Kalau boleh semua perempuan dia nak peluk. Best nye kan jadi anak menteri ni. Sapa nak jadi anak menteri angkat tangan. Yay!!


Dan di forums ada yang mengatakan ayat ringkas tapi pedas berbunyi...


"LIKE FATHER LIKE SON!"


Apa maksud dia ye? .. Huhuhu. Jangan saman saya, saya orang susah. Apapun tak enak'lah jika kita nak salahkan ibu bapa atas perangai anak itu sendiri. Bila dah matang dan dah boleh berfikir mana baik dan buruk, patutnya pandai-pandai la bawa diri.
Ini sebenarnya gambar lama dan korang boleh jumpa kat mana-mana forums je. Bukan setakat forums, kalau Google "Anak Najib" pun dah keluar muka depan. Ini bukan mendedahkan aib, tapi mendedahkan manusia yang mengaibkan diri sendiri. Bila ambil gambar, faham-faham'lah kalau bukan disimpan dalam album, pasti diupload di internet. So harap kita dapat jadikan pengajaran. Jaga peribadi diri lagi-lagi jika kita seorang role model dan apalagi seorang anak menteri. Ianya memalukan..
Pssttt: Ustaz ustaz diluar sana, tolong bantu budak ni. Atau nasihat sikit mak bapak dia ke suh nengok-nengok'kan anak tu.. Uhuk-uhuk. -




No comments:

Post a Comment