Saturday 16 July 2011

Masyarakat yang bermaklumat akan tolak UMNO/BN - Ustaz Wan Sukairi



Kemaman, 16hb. Julai - Para petugas penerangan diminta menggandakan usaha penerangan untuk menyebarluaskan apa jua maklumat kepada masyarakat jika mahu memenangi PRU ke-13 nanti.
Pengarah Jabatan Penerangan PAS Terengganu, Ustaz Wan Sukhairi Wan Abdullah (gambar kiri) berkata demikian semasa sessi taklimat isu semasa anjuran Lujnah Penerangan dan Dakwah, PAS Kawasan Kemaman di sini pagi tadi.
Turut hadir ialah Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Kemaman, Ustaz Nik Mohd Nasri Nik Malek, Ketua Penerangan PAS Kawasan Kemaman, Amri Mamat dan Setiausaha, Mohd Tishaah Hamzah dan semua ahli jawatankuasa PAS Kawasan Kemaman, ajk Dewan - Dewan, ajk Majlis Tindakan DUN - DUN, ajk Dewan Harian Cawangan - Cawangan dan para nuqaba dan mubaligh seluruh Kemaman.
Beliau meanmbah lagi, 'gerak kerja penerangan ini bukan hanya terletak di bahu ahli jawatankuasa penerangan sahaja bahkan suka saya memperingatkan disini bahawa semua ahli PAS adalah agen penerangan', ujarnya.
Ustaz Wan Sukhairi seterusnya berkata, 'statistik dan analisa telah merumuskan tempat - empat dimana masyarakat mendapat maklumat yang secukupnya dari PAS dan Pakatan Rakyat maka di situlah UMNO/BN ditolak dan kecundang menyembah bumi', katanya.
Keputusan PRU ke-12 menunjukkan penduduk di kawasan bandar iaitu ibu negeri telah memilih PAS dan PR dan menolak UMNO/BN kecuali di Parlimen Johor Bahru dan Parlimen Arau sahaja.
Pakatan Rakyat telah memenangi kerusi Parlimen bagi ibu negeri di Alor Setar, Georgetown, Ipoh, Seremban, Bandar Melaka, Kuantan, Kuala Terengganu dan kota Bahru.
Manakala bagi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur UMNO/BN hanya menang di Parlimen Setiawangsa dan parlimen Pandan sahaja selebihnya dimenangi oleh PR.
Ini kerana masyarakat di bandar mempunyai sumber maklumat yang lain iaitu media massa alternatif seperti kemudahan internet, blog, laman web, facebook dan twitter.
Justeru itu, semua ahli PAS diminta menggandakan usaha melengkapkan para pengundi sasaran dengan maklumat terkini melalui pelbagai cara mengikut kemampuan masing - masing.
'Kongkongan media arus perdana oleh kerajaan yang sekarang ini mengalami krisis keyakinan pelanggan dengan jumlah jualan yang menjunan jatuh terus digunapakai sebagai senjata utama UMNO/BN bagi menghadapi kemaraan PR tetapi dengan pendekatan yang efektif dan menyeluruh dalam menangani isu penerangan saya yakin dan percaya rakyat akan menolak UMNO/BN dalam PRU ke-13 akan datang', ulasnya lagi.
Beliau seterusnya berkata, 'rakyat yang bermaklumat akan memilih kerajaan yang menolong rakyat bukannya kerajaan yang membebankan rakyat dengan mengenakan pelbagai cukai, caj tambahan dan memperdagangkan keperluan asas rakyat seperti air dan elektrik disamping kos bahan keperluan asas seperti makanan dan minuman yang semakin melambung naik sejak kebelakangan ini', katanya. 

dari DPPKK.

No comments:

Post a Comment